7 maj 2016

En styck färdig lekstuga

Igår kom staket och postlåda upp så förutom skorstenen (som vi inte är säkra på att vi ska ha överhuvudtaget) är flickornas jättefina lekstuga färdig!

Insidan har jag ju redan visat (se tidigare inlägg) så nu får jag visa lite exteriöra bilder också.

Lilla lekstugan har samma färg som vårt eget hus. Vi tänker sätta nån lampa där i taket ovanför dörren så det lyser lite sådär inbjudande om kvällarna sen.

Det har tagit sambon cirka tre veckor att måla allting och bygga. Då har han målat en hel del kvällar och sen byggt så mycket han hunnit på helgerna. Många smådelar att måla och det har väl mest varit det som tagit tid egentligen. Resultatet blev verkligen finare än vi föreställt oss och flickorna älskar sitt alldeles egna lilla hus! Jag tänker absolut inte springa där inne och röja i onödan utan de får härja på bäst dom vill och så får jag väl sopa ut sanden när det blir översvämning :)

Bredvid stugan har jag planterat rabarber, smultron, hallon, gräslök, jordgubbar och blåbär som tjejerna kan springa och plocka så mycket de vill av.


Modellen heter Ellen och finns hos Skånska Byggvaror


3 kommentarer :

  1. Helena Holmberg16 juni, 2017

    Så fin er lekstuga är och så fint ni har "pyntat"!
    Vi har också köpt en Ellen och håller på att bygga den nu. Vi har lite funderingar på dörren, dörrhålet har lite väl stora marginaler jämfört med dörrens bredd tycker vi. Men er dörr ser alldeles perfekt och fin ut utan jättespringor, har ni gjort någon egen justering?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Helena! Tack så mycket för din kommentar! Vi hade inte problem med måtten på dörrhålet utan det var perfekt. Måste ju vara nåt fel på er konstruktion då så det borde väl företaget ni köpt det av kunna lösa. Lycka till och ha en fin sommar!

      Radera
    2. Hej helena! Vet inte om du får någon notis om att jag svarar pp ditt inlägg men jag provar. Hur löste ni ddt med dörren? Vi har samma ptoblem som er och kan inte klura ut hur dem tänkt att den ska passa. Tack på förhand!
      Mvh madde

      Radera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ