1 maj 2016

Bildbombning - Insidan av lekstugan

Idag blev insidan färdig i flickornas lekstuga så nu tänkte jag slänga upp en massa bilder. Det är verkligen jättesvårt att fota i ett så litet utrymme så det är svårt att få en bra bild av hur det är därinne. 

Jag har försökt att använda så mycket som möjligt av saker som vi redan hade men fick köpa en liten matta & rosslinga (Rusta),  och stråkorg (LillaLiv). Gardinera sydde mormor och jag av en hissgardin som tidigare hängde i Alvas rum. Lampan gjorde jag av en ikea-skärm som jag fäste ett tunt rep i. Pompoms & vimpeln har jag använt till kalas tidigare och kan ju lätt plockas ner om de behövs till festligheter igen. Alva, som är en liten konstnär, målade en så vacker teckning för ett tag sedan och den ramade jag in och hängde på väggen. 


Jag hade egentligen tänkt måla insidan vit men ändrade mig när jag såg hur enkelt och mysigt det blev med det vita, svarta och rosa mot träväggarna.

Nästa helg kan jag förhoppningsvis visa den helt färdiga lilla stugan!

Modellen heter "Ellen" och hittas hos Skånska Byggvaror

4 kommentarer :

  1. Vad fint det blev :)

    SvaraRadera
  2. Superfint! Ska bli kul att se den live! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Johanna! Flickorna får busa i den på kalaset nästa söndag :)

      Radera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ