11 november 2014

Ullareds-shopping


Folk glodde på mig och  min fullastade vagn i söndags på Gekås i Ullared. Jo jag hade en proppfull vagn ska erkännas och den var lastad med hur mycket fina saker som helst. Det som gjorde att folket glodde på mig och min vagn var att där var så stora kartonger att jag knappt såg var jag körde :)

Det var jag, min tvillingsyster, sambon, Siri och kompisen Kleffi som styrde kosan mot det blå/gula varuhuset i söndags vid elva-tiden. På lördagen hade vi fått rapport om otroligt långa köer, inga parkeringsplatser mm så vi var glada när vi kom fram och det fanns många lediga parkeringsplatser åt oss. Min lista var ganska lång och bestod mestadels utav julgrejer. På leksaks- och julavdelningen var där väldigt mycket folk men annars måste jag säga att där var helt ok med shoppingsugna personer. Kan vara som så att de flesta firade sina pappor istället medan min stackars sambo så illa tvunget behövde följa med. Fast nu berodde det på att jag fortfarande ammar Siri och att jag inte ville att hon skulle behöva vara med där inne och bli stressad. Så Jesper var ute och gick med henne, satt i restaurangen och så. Det gick då rakt ingen nöd på dom medan jag for runt med min något tunga kundvagn.

Jag hittade allt på listan utom två grejer och spontanhandlade tre saker bara. Två koftor/jackor till mig och en trästege till vardagsrummet. Nöjd och belåten stegade jag till en tom (!) kassa och när vi kom ut undrade vi hur i hela friden vi skulle få plats med allt i bilen. Men det gick preciiiis och vi var hemma igen efter fyra och en halv timme! Syrran sa "aldrig mer" och jag tänker att det får nog dröja ett tag innan vi åker dit igen. Man är liksom lite utmattad efter en dag i Ullared.

Så till mina/våra köp!

Som sagt så var det mest julgrejer som skulle inhandlas och det blev en rejäl hög med ljus av alla dess slag, julklappspapper, snören, hissgardin, julgransdekorationer, fönsterbelysning mm.


De vackraste köpen blev de otroligt fina änglarna som stod bland juldekorationerna. Men jag anser att de inte alls är så juliga och därför står de nu framme och kommer göra året om. Älskar dom!


Denna julstjärna var tydligen en populär grej som många slängde ner i vagnarna och jag var en av dom. Den är ganska stor så därav hade jag knappt någon sikt under shoppingturen. Ljuvlig är den i alla fall och ska få stå i vårt sovrum i jul.




Utöver julgrejerna köptes några julklappar, så nu är de färdiga, och en vacker taklampa från By Rydéns till sovrummet, snygg dekortejp, plastmattor, två supersnygga oversize-koftor (kan även användas som jacka under våren/hösten tycker jag) till mig och en helt underbar lykta som nu står på trappan och är vacker.



Nöjd är rätta ordet!












7 kommentarer :

  1. Vad mycket fint du har köpt:)
    Härligt med julsaker. I år kommer det åter igen bli en jul där jag inte kommer kunna ha framme så mycket juligt pga dålig plats. Till sommaren kommer vi starta med renoveringen av huset, för vi har nu gett vår hyresgäst (i lgh ovanför) en uppsägning fram till 1 juni. Så då kan projektet till att få göra om huset till vårt eget starta och sen kommer vi få så mycket bättre plats med allt vi önskar:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad spännande med nya projekt! Tänk på hur fint det kommer bli med allt julpynt när ni är färdiga! Detta året kan vi äntligen göra fint i hela huset och det har jag längtat mycket efter.

      Radera
  2. Härligt med ullaredsshopping :) Saknar det lite men tänker tillbaka på hur jobbigt det är med allt folk ;)

    SvaraRadera
  3. Vad gick den fina lampan/mattan på? Superfint =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du menar taklampan kostade den 399kr och mattan 200-300kr (minns inte exakt). Är verkligen glad för köpen! :)

      Radera
  4. Åh, den där stjärnan var verkligen fin!

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ